2022. 04. 12.

Fűszeres gömb kalács

 Magos fűszeres  kalács

Húsvéti sonkához pestohoz fűszeres vajhoz nagyon jól illik


Hozzávalók

60dkg        liszt
2,5dl          tej
2,5dkg       élesztő-friss
1tk             cukor
2db            tojás
9dkg          vaj
1ek            só
15dkg        magkeverék
5g              bazsalikom-szárított
                 bors






Elkészítés

  • Kevés langyos cukros tejben felfuttattam az élesztőt.
  • Átszitált liszthez adtam az élesztős tejet, tojást, bazsalikomot, borsot, tejet, sót.
  • Magkeveréket aprítóban felaprítottam így került a tésztába.
  • Hozzáadtam a puha vajat.
  • Alaposan  összedolgoztam.
  • 1 órát kelesztettem.
  • Munkalapon átgyúrtam.
  • 3 részre osztottam, majd minden részt további 6 adagra
  • Mind a 18 gombócot  kb 40 percig pihentettem.
  • 6 gombócból rudat sodortam amit
  • kosárfonással összefontam, ahol már nem lehetett ott a 3-3-3-3 ágat csak simán összefontam és ezeket a végeket befordítottam a közepe alá kialakítva    a gömb formát.
  • A további kétszer  hat gombóc is így készült  el.
  • Tojásos tejjel lekentem  ( hozzá  tojás a két darabból kihagytam )
  • 180˘-ra előmelegített sütőben kb 40 perc alatt megsült









Sütéshez eszközökben partnerem a Sütnifőzni Konyhafelszerelési Webáruház



Nincsenek megjegyzések: