2015. 03. 03.

Kossuth-kifli

Ennek a receptnek az eredete is vitatott, számtalan változata ismert, több alap szakácskönyvben feltűnik.

Hozzávalók:

6db     tojás
33dkg liszt
20dkg vaj
18dkg cukor
1ek      rum
1db      citrom reszelt héja
10dkg  dió

Elkészítés:

A tojás sárgáját a cukorral habosra kevertem, majd apránként a puha vajat  is hozzáadtam és tovább habosítottam. A  citrom reszelt héját  belekevertem a lisztbe majd a keményre vert tojás fehérjével váltakozva  a cukros keverékhez adtam, közben a rum is belekerült.
Egy 28x22 cm-es tepsit sütőpapírral kibéleltem és a tésztát beleöntöttem. Tetejére durvára darált diót szórtam.
190°C-ra előmelegített  sütőben 25 perc alatt megsült.
Miután kihűlt Kerek kiszúróval   félholdakat  szúrtam ki a tésztából.







                                      tepsi és kiszúró forma www.sutnifozni.hu konyhafelszerelési webshop

Kiegészítés:

A recept származása: Hargitai György  Alap szakácskönyvéből,  ahol a hozzávalókat a tojás súlyának megfelelően számolja.
E szerint a  liszt, a cukor és a zsiradék a  6 db tojás súlyának megfelelően egyforma legyen. Nekem a tojások súlya 35 dkg volt, és így alakítottam ki ezeket a  mennyiségeket, számomra sok lett volna a cukor.

Nincsenek megjegyzések: