2015. 03. 13.

Pálcikás csigakeksz

Egyszerű linzer tésztából egy kis változtatással  a gyerekek kedvence lehet egy ilyen apró süti.


Hozzávalók:

a fehér tésztához
30dkg  liszt
12dkg  cukor
20dkg  vaj
1db      vanília rúd kikapart belseje
1db      citrom reszelt héja
1db      tojás

a barna tésztához
28dkg   liszt
12dkg   cukor
20dkg   vaj
2ek       kakaópor
1db      vanília rúd kikapart belseje
1db      citrom reszelt héja
1db      tojás

hurkapálca

Elkészítés:


Mindkét tésztát külön külön elkészítjük.
-A lisztben a hideg, felkockázott  vajat elmorzsoltam, majd hozzáadtam a cukrot, a kikapart vanília rúd belsejét, a finomra reszelt citrom héjat ( barna tésztánál a kakaót ) majd a tojást. Gyorsan cipóvá formáztam és 2 db-ra osztottam mindkét tésztát.
-Tetővel lezárt tálban 1/2 órára hűtőszekrényben pihentettem.
-3 mm vastagra nyújtottam, majd egymásra  raktam  egy barna és egy fehér  lapot. Szorosan feltekertem, újra hűtőszekrénybe került kb 1/2 órára.
-Mindkettő rudat felszeleteltem ujjnyi vastagra, pálcikát  nyomtam a tésztába, sütőpapírral leterített sütőlapon   180°C-ra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt megsültek.











         tejeskávéhoz, forró csokihoz bögre  www.sutnifozni.hu konyhafelszerelési webshop

Nincsenek megjegyzések: