2018. 02. 18.

Kakaós rózsakalács







Egyszerű kakaós kalács, újragondolva hogy ne csak a feltekerem és felszeletelem formában kerüljön asz asztalra. Elkészítéséhez egy kivehető aljjal rendelkező pitesütőt hívtam segítségül amit a sutnifozni.konyhafelszerelési webáruházban lehet beszerezni.





Hozzávalók:

60dkg     tönköly liszt világos
2dkg       élesztő
1tk          cukor
2dl          tej
2db         tojás
6dkg       vaj
5dkg       DW 1:4 negyedannyi cukorhelyettesítő
2dkg       kakópor

lekenésre kevés tojás





Elkészítés:

-Cukorral elkevert kevés tejben felfuttattam az élesztőt, majd az átszitált liszthez adtam tojással, cukorhelyettesítővel, tejjel.
-Alaposan összedagasztottam, a dagasztás vége felé hozzákerült a puha vaj is.
-Ketté vettem az összeállított tésztát az egyikbe beleadagoltam a kakaóport.
-Mindkét tésztát  duplájára kelesztettem.
-Mindkét tésztát kinyújtottam és 8 cm-es pogácsakiszúróval kiszúrtam 45-45 db korongot.
-Három fehér korongot egymás mellé fektetem kis fedéssel, ráraktam  három barna korongot.
-Ezt egybe feltekertem, középen ketté vágtam. A többi korongot is hasonló módon raktam össze.
-A félbevágott tekeréseket amiből lett a rózsa belerakosgattam a 25 cm-es pitesütő formába.
-Kb  fél órát még kelesztettem és 180°-ra előmelegített sütőben kb 40 perc alatt megsült.
-Sütőbe kerülés előtt kevés tojással lekentem.

Sütéshez főzés eszközökben partnerem a Sütnifözni konyhafelszerelés


Nincsenek megjegyzések: