2018. 03. 03.

Almás pite



Hozzávalók:

a tésztához
20dkg      tönköly liszt világos
9,5dkg     vaj
4dkg        DW 1:4 negyedannyi cukorhelyettesítő
1mk         só
3ek          hideg víz


a töltelékhez
1kg        alma tisztítva -0,5kg reszelve héj nélkül -0,5kg szeletelve héjasan
2tk         fahéj
2dkg      DW 1:4 negyedannyi  cukorhelyettesítő 

opcionális   
2ek     baracklekvár
3dkg   szeletelt mandula


Elkészítés:

-A  tésztához a vajat liszttel elmorzsoltam, hozzáadtam a cukorhelyettesítőt, sót, majd a vízzel tésztagombóccá formáztam.
-Kinyújtottam és egy 25 cm-es piteformába simítottam. 
-Vaksütéssel a tésztát elősütöttem 180°C-on kb 20 percig
-Az alma felét lereszeltem, majd ízesítettem és megpároltam.
-A tésztára simítottam, befedtem a szeletelt almával.
-180°C-ra előmelegített sütőben kb 35 perc alatt megsült.
-Sütőből kivéve olvasztott lekvárral átkentem, szeletelt mandulával megszórtam

 A pitesütők sütőbabbal kedvezményesen megvásárolható.







Nincsenek megjegyzések: