2015. 02. 28.

Medvehagymás sós perec

Indul a medvehagyma szezon, ezek a  kívül ropogós, belül puha perecek reggelire vagy szendvics alapnak is nagyon kitűnőek.


Hozzávalók:

55dkg  liszt
10dkg  vaj
2dkg    élesztő friss
1tk       cukor
2,5dl    víz
1tk       só
medvehagyma  néhány darab
1ek     durvára őrölt só 

Előkészítés:

Egy  tálkában fél dl langyos vízben elkevertem a cukrot majd belemorzsoltam az élesztőt.  Hagytam kicsit felhabosodni.
 A medvehagymát  finomra aprítottam.

Elkészítés:

Tálba szitáltam a lisztet, elkevertem  benne a sót, a felaprított medvehagymát, a felfutott élesztőt. Hozzáadtam a maradék langyos vizet. Mikor már szép fényes a tészta, hozzádagasztottam  a nagyon puha vajat. Kicsit kemény kelt tésztát készítettem.
Kelesztőtálban tető rázárásával  kelesztettem 40 percet, majd munkalapra fordítva átgyúrtam.
17 darabra osztottam. A darabokat gömbölyűre sodortam, perecre formáztam. További kelesztés pihentetés nem volt.
Sütőpapírral  leterített sütőlapra rakosgattam a pereceket, felvert tojással megkentem és kevés durva szemű sóval megszórtam.
190°C-ra előmelegített sütőben  30 perc alatt megsültek.







Nincsenek megjegyzések: