2015. 02. 24.

Grissini

A kenyérrudacskák elkészítése sok időt nem igényel a pihentetés kelesztés emeli meg a ráfordított időt. Érdemes nagyobb adagot készíteni akkor jut is marad is.


Hozzávalók:

30dkg kenyérliszt
3g       élesztő
2,5dl   víz
1,5tk   só
1ek     rozmarig levél
1ek     kömény mag

Elkészítés:

Langyos  vízben feloldottam a sót majd  az élesztőt. Beleszitáltam a lisztet, belekevertem az  apróra vágott rozmaringot  és a köménymagot. Laza mozdulatokkal összekevertem, nem gyúrtam majd a kelesztő tálat lezártam. Szobahőmérsékleten kelesztettem 6 órát. A tészta a többszörösére kelt. 6 óra után enyhe lisztezett munkalapon átgyúrtam, majd fél óra pihentetés után ismét.
Visszakerült a tálba, tető rázárva, 12 órát hűtőszekrényben pihent, vagyis egy éjszakát. Miután a hűtőszekrényből kivettem 40 percet pihent szobahőmérsékleten, felvette a  környezete hőmérsékletét.
Enyhén lisztezett  munkalapra borítottam és  diónyi, szilványi darabokra vágtam  a tésztát. Tenyérrel meggömbölyítettem, majd kinyújtott ujjakkal a tésztából pálcikákat sodortam. Teljesen egyformák nem sikerültek.  Sütőpapírral leterített  sütőlapon  10-12
perc alatt 230°C-on  megsültek, félidőben átforgattam a rudakat.

Sonkával, mártogatósokkal  vagy csak önmagában is nagyon finom ropogtatni való.






           sütéshez sütőlap


Köszönöm a receptet és az útmutatást Boldog Briósnak

Nincsenek megjegyzések: