2015. 04. 23.

Pizza csiga

Gyorsan elkészíthető,  pizza tésztára épülő étel.
Tölteléknek bármi otthon fellelhetőből elkészíthető, vagy maradékok felhasználása is alkalmas.


Hozzávalók:

a tésztához
30dkg    liszt
1,5ek     oliva olaj
1dkg      élesztő-friss
1,5dl      víz
1tk         só
1tk         cukor
1ek        oregano


a töltelékhez
1db     csirkemellfilé
2db     kaliforniai paprika
20dkg csiperke gomba
1ek     olaj
só, bors ízlés szerint
bazsalikom 1-2 levél

 sajt-reszelve a tetejére


Az átszitált lisztben elkevertem a sót  majd a közepére adagoltam az olajat, fűszert, langyos vízben elkevert cukrot és élesztőt.
Néhány perc alatt lágy tésztát dagasztottam amit kelesztőtálban  kb 45 perc alatt a duplájára kelesztettem.
Sütőpapíron  kb 25x60 cm -es lapra nyújtottam, majd szűrőkanállal ráadagoltam a kihűlt tölteléket.
A hosszabbik oldalánál fogva lazán feltekertem, majd az egyik  végétől kezdve  csiga  alakúra  csavartam.
A csavarás ívébe tettem egy sütőpapír csíkot így nem sült össze  a tészta könnyebb volt szeletelni.
A  "csiga hátát" középen felvágtam, kicsit széthúztam a tésztát  és a reszelt sajtot  rászórtam.
A sütőpapír segítségével ( a sütőpapíron való nyújtásra ezért volt szükség )  ráemeltem az  forró tepsire és kb 15 perc alatt ropogósra sült.

Amíg a tészta kelt elkészült és kihűlt a töltelék.
A felhevített olajon megpirítottam az apró kockára  darabolt csirke mellet, félidőben hozzáadtam a  felkockázott paprikát és a felszeletelt gombát. Fűszereztem és készre sütöttem.
Hűtés után szűrőkanállal ráhalmoztam a tésztára.

A sütőt nagyon magas hőfokon 240°C-ra a sütőlappal együtt bemelegítettem és ezen a hőfokon is  sült a csiga.

Látványra nem fotogén, nem szép de finom.
Pizza alaprecept itt.









        pizza tányér
                                                                         www.sutnifozni.hu



Nincsenek megjegyzések: