2015. 04. 28.

Kifli

Hozzávalók:
30dkg   kenyér liszt
15dkg   tk tönköly liszt
15dkg   graham liszt
2,5dkg  élesztő-friss
3tk        só
3dl        víz
4ek       tejföl
7dkg     vaj


Elkészítés:
Az átszitált liszteteket a sóval összekevertem, beleöntöttem a tejfölt, olvasztott vajat és a  kevés langyos vízben elkevert élesztőt, majd a többi vizet.  A tészta  ragacsos de dagasztás során szépen fényesedik. ( a lisztek eltérő minősége miatt a vizet ajánlatos fokozatosan adagolni, lehet hogy több vagy esetleg kevesebb kell )
Mikor már nem ragadt a tálhoz, kelesztő tálba  került és a tetejét rázárva 50 percig kelesztettem.
Miután megkelt, enyhén  lisztezett munkalapon átgyúrtam, 10 részre osztottam és gombócokat formáltam a tésztából. További 15 percet  pihent.
A gombócokból  ovál lapokat nyújtottam és  kiflivé formáltam.
Sütőpapírral leterített sütőlapra rakosgattam egymástól távolabb de sütéskor azért csak összeértek ami nem változtatott a végeredményen.
15 percnyi kelesztés után 200°C-ra előmelegített sütőben 25 perc alatt megsültek.




         kenyérsütéshez eszközök


                                                                           www.sutnifozni.hu
                                             

Nincsenek megjegyzések: