2015. 04. 17.

Kakaós tekercs

Hozzávalók:

60dkg   liszt
9dkg    cukor
3dl       tej
2,5dkg élesztő-friss
1tk       só
1db      tojás
1db      tojássárgája
8dkg    vaj
2ek      kakaó por
2ek      víz

1db    tojás a lekenéshez



Elkészítés:

Kevés tejbe kevertem 1tk cukrot majd az élesztőt belemorzsolva felfuttattam.
A lisztet tálba szitáltam, elkevertem a sóval, cukorral, beleöntöttem a tojást és a tojássárgáját, felfutott élesztőt, langyos tejet. 
Dagasztani kezdtem,  mikor már a tészta kezd az edény falától elválni apránként hozzáadagoltam az olvasztott vajat.
Mikor a tészta már nem ragadt  ketté vettem és egyik részbe bedagasztottam a vízben elkevert kakaót.
A két féle tésztát kelesztőtálba zártam, előtte lisztezést nem igényelt.
Kb 50 percig  múlva a tészta megkelt, majd enyhén lisztezett  munkafelületen átgyúrtam, a fehér és a barna tésztát is 3 felé osztottam, gömbölyítettem,  a cipókat letakarva  30 percig kelesztettem.
Majd kinyújtottam egy fehér tésztát és egy barnát is. A fehérre fektettem a barnát és a hosszanti oldalánál fogva feltekertem.
Az így kapott rudat kb  2 cm vastag szeletekre vágtam.  (a másik kettő-kettő tésztával is így jártam el )
A tekercseket  sütőpapírral leterített  sütőlemezre  rakosgattam egymástól távol.
Még kb 30 percet kelesztettem, majd tojással lekentem és 180°C-ra előmelegített sütőben kb 25 perc alatt megsültek.









          kínáló tálak




                                                                          www.sutnifozni.hu

Nincsenek megjegyzések: