2015. 04. 04.

Nyuszis sütis doboz

Csoki tojásokat rejtő linzer dobozkát ajándékba is adhatjuk.


Hozzávalók:

fehér tésztához:
20dkg   liszt
10dkg   mandula-darálva
12dkg   vaj
12dkg   cukor
1db       vaniliás cukor
1db       citrom héja-reszelve
1db       sütőpor
1db       tojás

barna tésztához:
18dkg   liszt
10dkg   mandula-darálva
2dkg     kakaópor
12dkg   vaj
12dkg   cukor
1db       vaniliás cukor
1db       citrom héja-reszelve
1db       sütőpor
1db       tojás

Elkészítés:
Az átszitált liszteben elmorzsoltam a hideg, felkockázott vajat, majd a többi hozzávalókat is belekevertem.( barna tésztánál a kakaóport is ) A tojás hozzáadásával  összegyúrtam, zárható tálban egy éjszakára hűtőszekrényben pihentettem.
Puha de jól kezelhető tészta alakult ki  ki ezekkel a hozzávalókkal.
Enyhén lisztezett munkalapon kb fél cm vastagra nyújtottam, majd fehér tésztából  10 cm-es  virág kiszúróval elkészítettem a dobozka alját.
Az oldala is ezzel a kiszúróval készült, de a virág formából még kivágtam 6 cm-es  pogácsa kiszúróval egy korongot.  Ebből 3 db került egymásra az oldalát  képezve, és így tud hely kialakulni a dobozkában.
A tetejére a virág formából nyuszi kiszúróval  kivágtam a   nyuszi formát és a  barna tésztából  készített nyuszit cseréltem a helyére.
170°C-ra előmelegített sütőben sütőpapírral leterített sütőlapon  kb 7-10 perc alatt megsültek.
Miután az alja, oldala és teteje is elkészült, egymásra rakosgattam a linzereket, de nem  ragasztottam össze sem lekvárral sem más kötőanyaggal sem,  kis zsineggel összekötöttem, ez fogja össze dobozkává. Szétbontás után rétegenként megehető.
Az oldalát képező virág lapból kiszúrt korongokat is megsütöttem, korong formában.
A lehulló darabokat ismételten összegyúrva  kis  nyuszik készültek.
A tészta lágysága miatt jól használható egy szélesebb spatula  elkerülve ezzel a  lisztezést. Segítségével a a kinyújtott lap alatt áthúzva fellazítható a  tészta, valamint deformálódás nélkül  sütőlapra emelhető a  kiszúrt forma.













         kiszúrók






                                                             www.sutnifozni.hu


                                                                     Kellemes Húsvéti Ünnepeket






Nincsenek megjegyzések: