2015. 04. 09.

Áfonyás pite

Vidéki lévén az  áfonya nem gyakran jön velem szembe a piacon, külföldön gyakrabban láttam de onnét meg a hazahozatal lett volna macerás, így marad a hazai mirelit választék.  Gyorsan elkészíthető, mégy gyorsabban elfogyó  desszert.

Hozzávalók:

a linzer alaphoz
15dkg    liszt
10dkg    vaj
5dkg     cukor
1db       vaníliás cukor
1db       tojássárgája 


a kevert tésztához
8dkg    liszt
8dkg    vaj
8dkg    cukor
1db      citrom reszelt héja
2db      tojás
1dl       natur yoghurt
1/2csg  sütőpor


20dkg   áfonya
5dkg     mogyoró-szeletelve


Elkészítés:

A linzer alaphoz a lisztet, vajat, cukrot egy tálban elmorzsoltam majd  tojássárga hozzáadásával tésztává gyúrtam. Lisztezett deszkán kinyújtottam kb 3-4 mm vastagra és kibéleltem vele egy   26 cm-es kerámia pitesütőt 
A kevert  tészta hozzávalóit összekevertem.
Az áfonyát felengedés nélkül a linzer alapra szórtam  majd a kevert tésztával befedtem.
Tetejére  szeletelt mogyoró került.
Kerámia pitesütőt használtam amit hideg sütőben kell elkezdeni sütni így a sütési idő  50 perc lett 170°C-ra felmelegített sütőben.
A teteje kicsit pirult, letakartam alufóliával.





      kerámia pitesütő




                                                                            www.sutnifozni.hu
                                                                           




Nincsenek megjegyzések: