2015. 10. 15.

Almás pudingos kocka






Hozzávalók:


az omlós tésztához
45dkg   tönkölybúza liszt világos
17dkg   vaj
1db       tojás
13dkg   cukor
1csg     sütőpor


a krémhez
2csg    vaníliás pudingpor-főzhető
5dkg   cukor
1csg    vaníliás cukor
7,5dl   tej


almás töltelékhez
1kg    alma-tisztítva
cukor ízlés szerint
fahéj  ízlés szerint





Elkészítés:

-Az omlós tésztához a hozzávalókból tésztát gyúrtam, ketté vettem zárt  tálban hűtőszekrényben pihentettem míg az almás töltelék és a krém elkészült.
-A krémhez, 2,5 dl tejben csomómentesre kevertem a pudingport.
-Maradék tejet felforraltam, beleöntöttem a pudingos tejet és a cukrot. Sűrűre főztem, kevergetve kihűtöttem.
-Az megtisztított almát ledaráltam, megpároltam, cukorral és fahéjjal ízesítettem, hűlni hagytam.

-Az egyik adag tésztát enyhén lisztezett munkalapon kinyújtottam, sütőpapírral bélelt  20x30 cm-es tepsibe  simítottam.
-Ráhalmoztam az almás tölteléket, elsimítottam, majd a kihűlt krémet az almára  öntöttem.
-Lisztezett nyújtólapon kinyújtottam  a második tésztát, hullámos kiszúróval  kivágtam, amit egymástól kicsit távolabb a krémre rakosgattam.
-180°C-ra előmelegített sütőben kb 30-35 perc alatt megsült.
A tepsiben hagytam kihűlni,  sütőpapír segítségével kiemeltem, a kekszek mellett kockára vágtam.

A sütésre is alkalmas kerámia tányér megvásárolható a Sütnifözni Konyhafelszerelési webshopban



                                                                   eszközök sütéshez főzéshez


Nincsenek megjegyzések: