2015. 07. 09.

Áfonyás-egres pite




Szeretem a különböző pite formában készült sütiket, mert gyorsan összeállítható,  kisebb adagok mint a tepsis variáció. Az egres és az áfonya pitében jól kiegészítik egymást, lassabban felszívódó lisztekkel is érdemes sütni, jobb mint a finom liszt.










Hozzávalók:

10dkg   fehér tönköly liszt
10dkg   durum liszt
3db       tojás
10dkg   vaj
10dkg   cukor
1mk      só
5ek       joghurt-sűrű
1/2 csg sütőpor
1ek       kókuszvirág cukor





          pitesütő tál




Elkészítés:

A tojások sárgáját cukorral, puha vajjal habosra kevertem. Liszteket összekevertem a sóval és a  sütőporral. A tojások fehérjét felvertem. Váltakozva adtam a tojásos krémhez lisztet-tojáshabot-joghurtot. Összekevertem. Egy 26 cm-es  pitesütő tálat  kikentem vajjal, majd a tészta felét beleöntöttem. Ráraktam az áfonya és az egres felét, majd ráöntöttem a maradék tésztát, rárétegeztem a gyümölcsöket, tetejét megszórtam kókuszvirág cukorral.
Mivel a pitesütő kerámia, hideg sütőben kezdtem el sütni és  a  180°C-ig felmelegedett sütőben kb 35-40 perc alatt megsült. Tűpróbával ellenőrizve.











                                                                  ahol a pitesütő megvásárolható




Nincsenek megjegyzések: