2015. 07. 24.

Áfonyás sajttorta






Az elkészítése nem bonyolult, a hűtési idő ami tovább tart, ezért  érdemes a tálalás  előtti nap elkészíteni.

Hozzávalók:

a kekszes alaphoz
30dkg  keksz-Jó Reggelt vörös áfonyás tk 
12dkg  vaj-olvasztva

a sajtos krémhez
50dkg   krémsajt
13dkg   cukor
2db       tojás
2dl        joghurt
2ek       liszt

az áfonyaszószhoz
15dkg   áfonya
2dkg     cukor
1tk        étkezési keményítő
1ek       víz-hideg






Elkészítés:

kekszes alap
A kekszet finomra aprítottam, hozzákevertem a vajat.
Sütőpapírral leterített sütőlapra helyeztem egy állítható tortakeretet,  amit 23 cm-re nyitottam.
Ebbe  simítottam egyenletesen a kekszes masszát.  200 C°-ra előmelegített   sütőben 10 percig sütöttem.
Míg hűlt, elkészült a sajtos krém

sajtos krém
A krémsajtot simára  kevertem a  cukorral,  tojással, joghurttal, liszttel.

áfonya szósz
Vízben elkevertem az étkezési keményítőt, majd a cukorral összekevert áfonyára öntöttem. Összemelegítettem, míg a cukor elolvadt, és egy kicsit nagyobb lángon 1-2 percig  forraltam a keveréket, szószos állagra.

Az időközben kihűlt kekszes alapra rétegeztem a sajtos krém felét, az áfonya szósz felét, a krém második felét majd a maradék áfonya szószt.

200°C ra melegített sütőben  sütöttem 10 percig, majd a hőmérsékletet 110°C-ra mérsékelve  további  30 percig.
Ezután a sütőt kikapcsoltam, de 1 órát a sütőben hagytam (ajtó zárva).
A  sütő ajtaját kinyitva továbbra is  hagytam a sütőben újabb 1 órára.
Ezután szobahőmérsékleten  kihűlt,  éjszakára hűtőszekrénybe került.
Tálaláskor az állítható tortakarikát meglazítva leemeltem a kész sajttortáról és  egy tortaemelő  segítségével a tálra  került.










Az állítható tortakarika nagyon praktikus, egy eszközzel  több méretű torta is készíthető, az állíthatósága 16 és 30 cm között történhet. Hideg, sütést nem igénylő desszertek összeállítására is kiválóan alkalmas.

Ahol a tortatál, az állítható tortakeret és a tortaemelő megvásárolható






Nincsenek megjegyzések: