2015. 07. 08.

Szezámmagos-ribizlis rácsos pite

A szezámmag és a savanykás ribizli remek párosítás.






Hozzávalók:
a tésztához
20dkg   durum liszt
20dkg   fehér tönköly liszt
7dkg     kókuszvirág cukor
20dkg   vaj
10dkg  szezámmag
2db      tojás-egy kevés belőle a lekenéshez
10dkg  szezámmag

a töltelékhez:
80dkg  ribizli
5dkg    kókuszvirág cukor



        pitesütő kivehető aljjal, tésztarácsozó





Elkészítés:
A tésztához a liszteket cukorral összeforgattam,a vajjal elmorzsoltam, a tojásokkal a tejföllel, a szezámmag 2/3-val összegyúrtam.
Zárató tálban 1 órát hűtőszekrényben pihentettem.
A tészta kétharmad részét lisztezett munkalapon  kinyújtottam és egy alacsony, 28 cm-es   kivehető aljjal rendelkező pitesütő formába terítettem.
Rásimítottam a cukorral elkevert ribizlit.
A maradék tésztából tésztarácsozóval szűk csíkokat vágtam.
A csíkokkal alá fölé fűzve beborítottam a gyümölcsöt.
Kevés tojással megkentem, és a maradék szezámmaggal megszórtam.
180°C-ra előmelegített sütőben kb 35 perc alatt megsült.
Néhány percnyi pihentetés után a  pitesütő peremét leemelve könnyen tálalható.




      sütéshez főzéshez eszközök megvásárolhatók














Nincsenek megjegyzések: