2016. 12. 01.

Linzer szelet





Hozzávalók:

a tésztához
40dkg    tönkölybúza liszt
20dkg    vaj
12dkg    cukor
3db        tojássárga
1db        citrom reszelt héja
1db        vanília kikapart magja


a töltelékhez
10dkg    szeletelt mandula
l2ek       ribizli lekvár
6ek        áfonya lekvár

a tetejére
3dkg   szeletelt mandula


Elkészítés:

-A tésztához  lisztben elkevert cukorban elmorzsoltam a vajat, hozzáadtam az ízesítőket, majd a tojássárgával tésztává formáztam.
-Zárt tálban 1 órát hideg helyen pihentettem.
-Az áthűlt tésztát négy egyforma részre osztottam, majd kinyújtottam és egy kivehető aljjal rendelkező tepsibe simítottam aminek a mérete 25x25 cm 
-Megkentem a ribizli lekvár felével és szórtam rá a szeletelt mandulából.
-A következő tésztát kinyújtottam, ráraktam a rétegre, áfonya lekvárral megkentem, kevés mandula került rá.
-Majd a következő tészta lap következett, ribizli lekvárral megkentem, rákerült a szeletelt mandula.
-Befedtem a negyedik nyújtott tésztával, amire szórtam még egy kevés szeletelt mandulát.
-180°C-ra előmelegített sütőben kb 25 perc alatt megsült.


Sütéshez főzéshez eszközökben partnerem a www.sutnifozni.hu konyhafelszerelési webshop




Nincsenek megjegyzések: