2015. 08. 18.

Búzakalász bagett






Hozzávalók:

20dkg     kenyér liszt
20dkg     tönkölybúza liszt világos
2dkg       élesztő-friss
1tk          cukor
2tk          só
2,4dl       víz-langyos






Elkészítés:

A liszteket átszitáltam, sóval összekevertem.
Egy kevés vízzel és a cukorral  összekevertem az élesztőt, a liszthez adtam. Hozzáöntöttem a többi  vizet is. Mikor már jól összeállt a tészta, munkalapon is átgyúrtam.  Kelesztőtálban  1 óra alatt a duplájára kelesztettem.
Ketté vágtam, gömbölyítettem. Kisodortam hosszú formára, lelapítottam, a szemközti széleit középre hajtottam, a tetejét összecsipkedtem. Ezt négyszer megismételtem.
Majd átsodortam  a hengert kézzel hegmentesre,  mélyedést nyomtam a közepébe, összecsipkedtem a tetejét a közepén, búzadarával meghintett sütőpapíros lemezre fordítottam tetejével lefelé. Tetejét liszttel megszórtam. Három cm-enként, ollóval bevagdostam a rudat, a henger 3/4 részéig, majd váltakozva ellentétes irányban a darabokat kifordítottam.
200°C-ra előmelegített sütőben kb 20 perc  alatt megsül.

A változtatáson átesett recept ötlet: Varga Gábor-tól.








                                                                      kenyérsütéshez eszközök

Nincsenek megjegyzések: