2017. 06. 07.

Vanília és csokifagyi




Hozzávalók:


a vaníliafagylalthoz
5db     tojássárga
5dl      tej
2dl      tejszín
3dkg   DW 1:4 negyedannyi cukorhelyettesítő
2db     vanília rúd

a csokifagylalthoz
5db   tojássárga
5dl    tej
2dl    tejszín
3dkg  DW 1:4 negyedannyi cukorhelyettesítő
15dkg étcsokoládé
2dkg   kakaópor


Elkészítés:

-A vanília fagylalthoz a  tejet forróra melegítettem a kikapart vaníliamagokkal, majd kihűtöttem.
-A tojássárgát, cukorhelyettesítőt, tejszínt összekevertem majd hozzáöntöttem a vaníliás tejet.
-Folyamatos keverés mellett tűzhelyen besűrítettem.
-Hideg víz fürdőben kihűtöttem, folyamatos keverése közben.
-Mikor teljesen kihűlt, tetejére fóliát raktam és éjszaka hűtőszekrényben áthűlt.
-Másnap fagylaltgépben kikevertem.
-Fagylaltgép hiányában,  a kihűlt krémet fagyasztóba kell tenni és 1-2 óránként át kell keverni míg a kívánt állagot eléri.

-A csokifagylalt elkészítése  ugyan az mint a vaníliafagylalté, a tojássárgához kevertem az olvasztott csokoládét és a kakaóport.
-A többi lépés ugyan az.




Nincsenek megjegyzések: