2015. 09. 17.

Mákos meggyes koszorú





Hozzávalók:


35dkg    tönkölybúzaliszt világos
10dkg    cukor
4db        tojás
18dkg    vaj
2dl         tej
1csg       sütőpor
10dkg    mák-darálva
50dkg    meggy-fagyasztott

forma kikenéséhez zsiradék, liszt








Elkészítés:

-A tojásokat a cukorral, vajjal habosra kevertem.
-Hozzáadtam a lisztben elkevert sütőport és 1,5dl tejet. Alaposan összeforgattam.
- A masszát kétfelé vettem. Az egyék részhez kevertem a darált mákot  és a maradék 0,5dl tejet. Jól összeforgattam.
-A koszorú formát kikentem vajjal, liszttel megszórtam.
-Váltakozva raktam bele 1 kanál fehér majd 1 kanál mákos tésztát, míg körbe nem értem. Bőségesen rászórtam a  lecsepegtetett meggyből, majd a meggyet befedtem újabb adag tésztával. Ahol fehér volt oda mákos került és fordítva. Tetejére rászórtam a maradék meggyet.
-180°C-ra előmelegített sütőben, alsó felső sütéssel kb 40-45 perc alatt megsült. Formában hagytam kihűlni majd lecsatoltam a tésztáról a kuglóf koszorút.







                                                                    eszközök sütéshez főzéshez


Nincsenek megjegyzések: