2018. 10. 12.

Csokicseppes keksz - gluténmentes Ch csökkentett

Hozzávalók:



150g     Szafi Reform lisztkeverék
                     ( Csökkentett szénhidrát tartalmú kenyér és péksütemény lisztkeverék )
40g       dió-darálva
20g       Szafi Reform    négyszeres erősségű édesítő
1g         só
2db       tojás  120g
1db       tojássárga 19g
40g       kókusz zsír
20g       citrom  lé-frissen facsart
1db       citrom héja-reszelve
50g       sütésálló csokicsepp




Elkészítés:

-A lisztkeveréket összemorzsoltam a zsiradékkal, majd hozzáadtam az édesítőt, diót, sót.
-A tojásokat habosra kevertem, a citromlével, héjjal, hozzáadtam a liszt keverékhez, összegyúrtam, vége felé beleöntöttem a csokit is.
-Fél órát hűtőszekrényben pihent.
-Munkalapon kinyújtottam, lisztezést nem igényelt, nyújtások közt, a tészta alatt egy hosszú kenőkést áthúzva fellazítottam a tésztát a munkalapról, igy nem tudott leragadni.
-Rugós keksz kiszúróval kiszúrtam, a lehullókat visszadolgoztam, 27 db keksz készült ebből az adagból.
-180°C-ra előmelegített sütőben kb 25 perc alatt megsült.
-Finom, puha már sütés után is. Több napig eltartható, kekszes dobozban  tároltam.

A receptet:itt találtam, köszönöm. Mandula helyett diót használtam és csoki cseppet tettem bele ami az eredetiben nem szerepelt.





 

Instagram @akonyhavilaga






Nincsenek megjegyzések: