2017. 12. 08.

XXL linzer





Akinek nincs ideje apró linzer kiszúrására, sütögetésére az gyorsan elkészíthet egy nagy méretű linzert ami torta szerűen szeletelhető. A végeredmény ugyan az.


Hozzávalók:

30dkg    tönköly liszt világos
10dkg    mogyoró-darálva
20dkg    vaj
3dkg      DW 1:4 negyedannyi cukorhelyettesítő
1mk       só
1db        citrom héja-reszelve
1db        vanília rúd-kikapart magjai
1tk         kardamon
6g          sütőpor
1db        tojás  sárga
5,5dkg   tejföl



Elkészítés:

-Liszttel elmorzsoltam a vajat, hozzáadtam a mogyorót, fűszereket, tojássárgával tejföllel tésztává formáztam.
-Hideg helyen pihentettem 1 órát.
-Majd ketté vettem a tésztát, vékonyra nyújtottam, 24 cm-es piteformával kiszúrtam, az egyiknek a közepét nagyobb pogácsaszaggatóval is.
-180°C-ra előmelegített sütőben sütőlapon megsütöttem.
-Miután kihűlt, lekvárral töltöttem a lapokat.
-Omlós finom puha óriás linzer lett a végeredmény rövid idő alatt.








Nincsenek megjegyzések: