2017. 11. 24.

Mákos tekercs

Hozzávalók:

a tésztához
30dkg     tönköly liszt világos
10dkg     cukor
15dkg     vaj
2db         tojássárga
1db         citrom héj-reszelve



a töltelékhez
15dkg       mák darálva
4dkg         cukor
1dl            tej
1/2            citrom héja és leve


forgatáshoz
tojásfehérje
5dkg   krokánt



Elkészítés:

-Lisztben elmorzsoltam a vajat, majd  a többi hozzávalót is belekevertem, legvégén a tojással összeállítottam, gombóccá formáztam. 
-Hideg helyen pihentettem.
-Ketté vettem a tésztát, vékonyra nyújtottam, megkentem a töltelék felével, hosszanti oldalán feltekertem, 
-Tojásfehérjével bekentem, krokántba forgattam.
-Újra hidegre került kb 1 órára, majd kb 1,5 cm vastagra felszeltem, és sütőpapírral leterített sütőlapon kb 10 perc alatt megsült.
-Zárt dobozban több napig eltartható.


Töltelék: a darált mákot összekevertem felforrt cukros tejjel, belekevertem a citrom levét, héját.  Átforgattam, kihűlve kentem a tésztára.


Sütéshez főzéshez eszközökben partnerem a www.sutnifozni konyhafelszerelési webshop
Fém süteményes dobozok linzerekhez kekszekhez



Nincsenek megjegyzések: