2017. 09. 14.

Szilvás szelet-liszt nélkül




Diós, mákos, szilvás sütemény liszt nélkül, ch csökkentetten.
Nagyon laktató és finom sütemény.

Hozzávalók:

a tésztához
10dkg     mák-darálva
10dkg     dió-darálva
7db         tojás sárga
6g           sütőpor
1dkg       DW 1:4 negyedannyi cukorhelyettesítő


a szilvás réteghez
1kg       szilva-magozva
40g       vaníliás pudingpor
2dkg     zselatin


a dió habhoz
7db         tojás fehérje
10dkg     dió-darálva
2dkg       DW 1:4 negyedannyi cukorhelyettesítő


Elkészítés:

-A tésztához a  tojássárgát összekevertem a cukorhelyettesítővel majd belekevertem a diót, mákot, sütőport.
-Egy kivehető aljjal rendelkező 25x25 cm-es sütőformába  simítottam  a tésztát és  180°C-ra előmelegített sütőben kb 10 percig sütöttem, majd ráöntöttem a szilvás réteget, tovább sütöttem kb 10 percig, ezután rákerült a dióhabos  réteg is amivel  további 10 perc sütés következett.

-A szilvás réteghez apróra vágtam a szilvát, megpároltam, beleöntöttem a zselatin port, puding port, kicsit még átkevertem,  majd míg hűlt kocsonyás állagú lett. Így került az alsó tészta rétegre.

-A  dióhabhoz a tojásfehérjével, cukorhelyettesítővel habot vertem, beleforgattam a diót, rásimítottam a félig átsült tésztára és tovább sütöttem.
Ötlet itt




Nincsenek megjegyzések: