2017. 02. 26.

Sonkás pogácsa ch csökkentetten






Hozzávalók:


a tésztához
50dkg       DW sütőliszt
20dkg       sertés zsír
1tk            só
2db           tojás
1,75dl       tejföl
0,5dl         tej
1tk           cukor
2,5dkg     élesztő-friss



a töltelékhez
25dkg   füstölt sonka
1ek       sertés zsír
1db       lila hagyma
rozmaring, bors, kakukkfű  ízlés szerint

1db tojás lekenésre


Elkészítés:


-Zsiradékon megpirítottam a finomra aprított hagymát, lepirítottam, majd rádobtam a  kis darabokra vágott sonkát, hozzáadtam a fűszereket, megsült, majd kihűtöttem.


-Az átszitált lisztben elmorzsoltam a zsírt,  belekevertem a sót, tejben cukorral felfutott élesztőt, tejfölt, tojást. Tésztává gyúrtam.
-Enyhén lisztezett munkalapon kb fél cm vastagra nyújtottam, a töltelék háromnegyed részét ráterítettem, nyújtófával belenyomtam a tésztába.
-Ránézésre függőlegesen elharmadoltam a tésztát és a bal szélső tészta részt a középső tészta részre hajtottam, tetejére a a jobb szélső tészta részt.
-Az így kapott tésztára terítettem  a maradék tölteléket, kicsit belenyomkodtam, hogy ne potyogjon le.
-A tészta csík felső harmadát visszahajtottam a közepéig, az alsó harmadát is a közepéig, az így keletkezett tésztát egymásra  hajtottam  vagyis összecsuktam mint a könyvet.
-Lisztel szórt kelesztő tálban, tetővel lezárva, hűtőszekrényben egy éjszakát pihent.
-Másnap  lisztezett munkalapon ujjnyi vastagra nyújtottam, majd 5 cm-es pogácsakiszúróval kiszúrtam.
-Sütőpapírral leterített sütőlapon még 30 percet  kelt majd tojással lekentem és 190°C-ra előmelegített sütőben kb 30-35 perc alatt megsült.



Sütéshez főzéshez eszközökben partnerem a www.sutnifozni.hu konyhafelszerelési webshop











Nincsenek megjegyzések: