2017. 02. 04.

Csíkos kalács




Hozzávalók:


60dkg    tönkölybúza liszt
20dkg    rétes liszt
15dkg    cukor
2dl         tej
3dkg      élesztő-friss
2dl         habtejszín
2db        tojás
5dkg      vaj
2dkg      kakaópor

tetejére tojás lekenésre
5dkg mandulaforgács 


Elkészítés:

-A hozzávalókból (kakaópor kivételével) tésztát dagasztottam.
-Ketté vetem, az egyikbe még beledagasztottam a kakaóport.
-Mindkét tésztát duplára kelesztettem.
-Mindkét adagot kinyújtottam, félbe vágtam, egymásra raktam.
-Tovább nyújtottam, félbe vágtam, egymásra raktam. Összesen 3x  ismételtem ezt a lépést.
-Az utolsó nyújtásnál a hosszabbik oldalával párhuzamosan 3 csíkra vágtam.
-A csíkokat összegömbölyítettem, és összefontam.
-28x13 cm-es szögletes formában   még 30 percet kelt.
-Lekentem tojással, mandula forgáccsal megszórtam, 180°C-ra előmelegített sütőben kb 30 perc alatt megsült.

Sütéshez főzéshez eszközökben partnerem a www.sutnifozni.hu Konyhafelszerelési webáruház






Nincsenek megjegyzések: