2016. 11. 14.

Pekándiós keksz






Hozzávalók:

32dkg   tönkölybúza liszt világos
15dkg   Pekándió-darálva
16dkg   cukor
20dkg   vaj
1db       tojás
1tk        gyömbér
1tk        szegfűszeg
1tk        kardamon-zöld









Elkészítés:

-A lisztet összeforgattam a cukorral, darált dióval, őrölt fűszerekkel, elmorzsoltam benne a  vajat, tojás hozzáadásával tésztává formáztam.
-Egy órát hűtőszekrényben pihent, enyhén lisztezett munkalapon kb fél cm  vastagra nyújtottam, majd karácsonyi kiszúrókkal kiszúrtam  a mintákat.
-Lehulló darabokat újra összegyúrva, ismét  kiszúrtam.
-Sütőpapíros sütőlapon  180°C-ra előmelegített sütőben kb 10 perc alatt megsült. Zárt dobozban sokáig eltartható  a már elkészültekor is puha  és finom keksz. 




                                                                 eszközök sütéshez főzéshez



Nincsenek megjegyzések: