2016. 06. 08.

Kakaós kalács-ch csökkentett




Hozzávalók:


20dkg    ch csökkentett liszt-DW zéró-6
20dkg    tönkölybúza liszt  
                  (vagy  40 dkg  finom liszt)
2,5dkg   élesztő-friss
1tk         cukor
2dl         tej
1db        citrom leve
1db        citrom héja-reszelve
4db        tojás
2dkg      DW negyedannyi cukorhelyettesítő 4:1
                    (vagy  8 dkg  cukor  )
4dkg      vaj-olvasztva
2dkg      kakópor

tojás-lekenésre-a 4db-ból egy kevés  elvéve

**a ch csökkentett liszt több folyadékot vesz fel





Elkészítés:


-Az élesztőt a cukorral elkevert tejben felfuttattam.
-Tálba szitáltam a liszteket, hozzáadtam a tojásokat, tejet, felfutott élesztőt, édesítőt, citrom héjat, levét.
-Alaposan összedagasztottam, majd a dagasztás vége felé az olvasztott vajat is hozzáadtam.
-Ketté vettem a tésztát majd az egyikbe beledolgoztam a kakaóport.
-Duplájára kelesztettem.
-Miután megkelt,  a tésztákat kinyújtottam  ( egy kicsit külön-külön, majd egymásra rakva egyben )
-A hosszabbik oldalánál fogva feltekertem,  30x15x7 cm-es  sütőpapírral bélelt  sütőformába helyeztem.
-35 percet pihent még a formában, majd  a félretett tojással lekentem, 180°C-ra előmelegített sütőben kb 30 perc alatt megsült, chia magos eperlekvár nagyon finom hozzá.

Sütéshez, főzéshez, tálaláshoz partnerem a www.sutnifozni.hu konyhafelszerelési webshop




Nincsenek megjegyzések: