2023. 08. 25.

Pizza szósz -paradicsom szósz

Pizzára, kiflibe csigába, húsok mellé 



Hozzávalók:

2kg      paradicsom
400g    zeller
300g    vörös hagyma
800g    kápia paprika
400g    fehér répa
200g   fokhagyma
4ek     olíva olaj
3csg    bazsalikom friss
150g   cukor
100g   só
2ek     étkezési keményítő



Elkészítés:


  • Paradicsomot forró vízbe engedtem, héját lehúztam, négy részre vágtam.
  • Zellert, fehér répát, paprikát felkockáztam.
  • Hagymákat, bazsalikomot  finomra aprítottam.
  • Nagy edénybe öntöttem mindezeket.
  • Rászórtam a cukrot, sót, olíva olajat.
  • Jól átkevertem.
  • Ez most kemencében maradék hőn  ( 120°C-tól kihűlésig  ) megfőtt, kevergetni nem kellett.
  • Összeturmixoltam.
  • Tetem bele  étkezési keményítőt, (sűrűbb legyen ) felforraltam tűzhelyen.
  • Előkészített üvegekbe öntöttem, tetejüket lezárva, fejre állítottam míg  kihűltek.
  • Természetesen  tűzhelyen is készíthető sok kevergetéssel.





































Nincsenek megjegyzések: