2023. 08. 10.

Chilis sárgabarack lekvár

Pikáns íz a lekvárban


Hozzávalók:

2kg     sárgabarack 
200g   befőzőcukor steviával
2db     citrom leve
3db     chili paprika


Elkészítés:
 
  • A megmosott sárgabarackokat  szűrőkanállal 1-2 percre forró  vízbe engedtem, majd hideg vízbe szedtem, ezáltal gyorsan le is hűlt.
  •  A vízből kiemelve lecsepegtettem, a héját lehúztam, magját eltávolítottam.
  • Egy nagy fazékba öntöttem a barackokat, rászórtam a befőzőcukrot, egész chilit, citrom levét,  elkezdtem folyamatos keveréssel  nagy lángon főzni, de csak annyira volt magas a hőmérséklet, hogy ne képződjön hab. 
  • Puhult, botmixerrel pürésítettem, tovább főztem, kevergetve, megakadályozva  a hab képződést.
  •  Amint a megfelelő  sűrűséget elérte, a forró lekvárt az előre elkészített üvegekbe mertem. ( tányérra kicseppentve néhány percnyi várakozás után ellenőrizhető  a kívánt állag )  
  • A teli töltött üvegeket lezárás után fejre állítottam kb 15 percre.


















Nincsenek megjegyzések: