2023. 07. 25.

Garibaldi keksz sütemény

Sok híres ember nevével összefonódó étel forog  mai napig is a köztudatban. Garibaldi egyszerű ember volt, az  egyszerű ételeket kedvelte. Ezt  könnyen elkészíthető sütit  hozzá kötik.


Hozzávalók:
a tésztához
250g   liszt
1tk      só
150g   vaj
100g   cukor
30ml   tej


töltelékhez
2ek    ribizli lekvár
50g    ribizli
20g   cukor
1tk    fahéj



lekenésre
1db   tojás sárga



Elkészítés:

  • Átszitált lisztben elkevertem a sót, cukrot.
  • Hozzáadtam a hideg felkockázott  vajat.
  • Gyorsan összemorzsoltam az alapanyagokat.
  • Tej hozzáadásával összeállítottam a tésztát.
  • Ketté vetem és hűtőszekrényben kb fél óra alatt áthűlt.
  • 25 x 25 cm re nyújtottam a gombócokat.
  • Egy  25x25 cm méretű tepszibe fektettem  az egyik kinyújtott lapot.
  • Megkentem vékonyan ribizli lekvárral.
  • Rászórtam a lecsepegtetett ribizli szemeket majd a fahéjas cukor felét.
  • Befedtem a másik kinyújtott tészta lappal.
  • Lekentem tojás sárgával.
  • Megszórtam a maradék fahéjas cukorral.
  • 180°C-ra előmelegített sütőben kb 40 percig sült.
  • Kicsit keményre ropogósra sütöttem.
  • Jól záródó dobozban pár napig eltartható, nem nagy adag  sokáig nem tart ki.



Kerek Sütis Tároló  megvásárolható a Webáruházban




              Sütéshez Főzéshez eszközökben partnerem a Sütnifőzni Konyhafelszerelési Webáruház



Nincsenek megjegyzések: