2018. 12. 09.

Mandulás pite-gluténmentes




Hozzávalók:

a tésztához
200g     Szafi Reform lisztkeverék
                     ( Paleo  nyújtható lisztkeverék sós ételekhez )
20g       négyszeres erősségű édesítő
20g       kókusz zsír
1/2db   citrom héja-reszelve
20g      citrom lé-friss
106g    tojás ( 2 db )
60g      víz
vanília kivonat néhány csepp



a töltelékhez
100g     mandula-darálva
5g         liszt-a fenti
10g       kakaópor
100g     étcsokoládé
164g     tojás  ( 3 db )
20g       édesítő-a fenti
60g       kókusz olaj

kókuszreszelék a tetejére-opcionális


Elkészítés:

-A tésztához a lisztkeveréket összemorzsoltam a zsiradékkal, majd a többi hozzávalót egybekevertem és  a liszthez öntöttem.
-Összedolgoztam, fél órát hűtőszekrényben pihentettem.
-Kinyújtottam, nyújtáskor nem volt szükség alálisztezésre, mert egy hosszú krémkenővel többször fellazítottam a tésztát.
-Ráöntöttem  a tölteléket, 180°C-ra előmelegített sütőben kb 45  perc alatt megsült.


-A töltelékhez vízgőz felett megolvasztottam a csokoládét, kókusz olajjal.
-Összekevertem a habosra kevert  tojást és az olvasztott csokoládét, majd az időközben összekevert száraz hozzávalókhoz öntöttem.


  A  csokoládét mindenki saját felelősségére válassza, ezen feltüntetésre került hogy glutént tartalmazhat. 




Sütéshez főzéshez eszközökben partnerem a www.sutnifozni.hu konyhafelszerelési webáruház





                                                                                @akonyhavilaga

Nincsenek megjegyzések: