2018. 05. 27.

Foltos kalács




Hozzávalók

30dkg  kenyérliszt
30dkg tönköly rétes liszt
30dkg alakor ősbúza fehér liszt
2,5dkg élesztő-friss
3dl        tej
6dkg     vaj
3dkg     DW1:4 negyedannyi cukorpótló
2db       tojássárga
2ek       kakaópor

Földimogyoró forgács-opcionális


Elkészítés

-Kevés tejben csipet cukorral felfuttattam az élesztőt.
 -Majd az összeszitált lisztekhez adtam, tojással, cukorpótlóval, tejjel összeállítottam  a tésztát, a dagasztás vége felé belekerült az olvasztott vaj is.
-Ketté vettem egyik adagba beledolgoztam a kakaóport.
-Duplájára kelesztettem.
-Mindkét részt 12 adagra osztottam, hengerré formáltam, és 6 fehér 6 barna rudat egymásra raktam.  ( kettő kalács készült )
-Még kicsit kelesztettem. Tetejét tojással lekentem, földimogyoróval megszórtam.
-Kemencében sütöttem.






                                                             Eszközök sütéshez főzéshez  




                                                         A sütnifözni Konyhafelszerelési webáruházból


Nincsenek megjegyzések: