2016. 04. 27.

Sajtkrémes csokoládés torta



Hozzávalók:

az alaphoz
15dkg   tönkölyliszt világos
5dkg     mandula-durvára darálva
8dkg     cukor
8dkg     vaj
2ek       kakaó
1db        tojás sárga


a rakományhoz
70dkg    mascarpone
2dl         tejszín-állati
10dkg    cukor
10dkg   étcsokoládé
2dkg     zselatin por
1csg      habfixáló
0,5dl     víz


Elkészítés:


Az alaphoz  a  lisztet vajjal elmorzsoltam, a többi hozzávalót beledolgozva összeállítottam a tésztát. Zárt tálban fél  órára hűtőszekrénybe került.
Sütőpapírral leterített sütőlapra helyeztem  a 21 cm-re állított torta karikát, és a tésztát belenyomkodtam. Az egyenletesen elsimított tésztára  egy sütőpapírt borítottam és  ráöntöttem a kerámia sütőbabot. 180°C-ra előmelegített sütőben kb 25 perc alatt megsült.
Félidőnél a sütőpapírt összefogva  levetem a tésztáról a  sütőbabot. 
Sütőlapon tortakarikában hagytam kihűlni.


Vízgőz felett  felolvasztottam a csokoládét.
A krémsajtot összekevertem a cukorral.
Habfixáló hozzáadásával felvertem a hideg tejszínt, amit a cukros krémsajthoz öntöttem.
Vízben elkevertem a zselatint, miután kocsonyássá vált, felmelegítettem-kicsit lehűtve a krémsajtos tejszínes krémhez adtam, összekevertem.
Kb 1,5dl  krém kivételével  a kihűlt tésztára öntöttem ( továbbra is a sütőkeret a  tésztán volt, ez fogta össze az egész tortát.
A maradék  krémbe kevertem a  felolvasztott csokoládét, alaposan összeforgattam.
Egyenes végű nyomócsővel ellátott habzsákba  kanalaztam  és  elszórva belenyomkodtam a fehér krémbe a csokisat.
Éjszakára hűtőszekrényben áthűlt.
Tálaláskor meglazítottam, levettem a  torta karikát, a  sütőpapírt kivettem alóla.

Eszközökben partnerem a www.sutnifozni.hu konyhafelszerelési webshop





Nincsenek megjegyzések: