2016. 04. 12.

Meggyes morzsasütemény


Hozzávalók:


a tésztához
15dkg   tönkölybúza liszt világos
5dkg     dió-darálva
5dkg     kókuszvirág cukor-vagy porcukor
10dkg   vaj
1tk        sütőpor
1db       tojás

a töltelékhez
20dkg    meggy-magozott,befőtt
5dkg      kókuszvirág cukor-vagy  porcukor
1ek        étkezési keményítő




Elkészítés:


-A dióval, sütőporral, cukorral elkevert lisztben elmorzsoltam a  vajat, hozzáadtam a tojást. Összedolgoztam, hűtőszekrényben pihentettem az egyik felét,   a  másikat  fagyasztóban, míg elkészült és kihűlt a  töltelék.
-Meggyet összemelegítettem a cukorral, besűrítettem  keményítővel, kicsit összeturmixoltam.
-Az áthűlt tésztát belenyomkodtam egy 18 cm-re állított torta karikába, (sütőpapírral leterített  sütőlapra állítottam az állítható torta karikát ) ráöntöttem a meggyes tölteléket, az átfagyott tésztát ráreszeltem.
-180°C-ra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsült, miután kihűlt, kicsit fellazítottam az oldalát, leemeltem a karikát.



                                  állítható torta karika a www.sutnifozni.hu webshopban vásárolható




Nincsenek megjegyzések: