2018. 09. 18.

Buborékos almás mákos kocka

Hozzávalók:

a tésztához
40dkg      tönköly liszt világos
17dkg      vaj
3dkg        DW cukorhelyettesítő 1:4
csipet       só
1/2db       citrom héja-reszelve
1db          tojás



a töltelékhez
10db      alma-tisztítva
7dkg      mák-darálva
2dkg     DW cukorhelyettesítő 1:4
2ek       áfonya lekvár
1/2db   citrom héja-reszelve
1db      citrom leve
2db      tojás



Elkészítés:

-A tésztához a  lisztet, cukorpótlót, citrom héjat összekevertem, elmorzsoltam     benne a  vajat.
-Tojással tésztává formáztam.
-Ketté vettem ( egyik részt kicsit nagyobbra )

-A töltelékhez a tojássárgát összekevertem a cukorpótlóval, mákkal, citrom levével, héjával.
-Belekevertem a lekvárt és a  felvert tojás habját.

-Kinyújtottam a kisebbik tésztát és egy 25x25 cm-es kivehető aljú  sütőformába simítottam, az oldalára is.

-A magház helyén megtöltöttem a mákos töltelékkel a  félbevágott almákat, ráfordítottam a tésztára, majd a maradékot az almák közé elosztottam.

-Kinyújtottam a nagyobbik tésztát, befedtem vele az alma halmokat. Az almák közt kicsit lenyomkodtam.

-180°C-ra előmelegített sütőben kb 40 perc alatt megsült.









Keress az Instagramon is @akonyhavilaga


Nincsenek megjegyzések: