2016. 09. 10.

Bukta-négyféle töltelékkel


Hozzávalók:

a tésztához
30dkg      tönköly liszt-világos
20dkg      rétes liszt
10dkg      cukor
2,5dkg     élesztő-friss
2db          tojás
7dkg        vaj
2dl           tej

1db          tojás-lekenésre



a töltelékhez
1.  5dkg  mák-darálva  2dkg  cukor  és  áfonya lekvár
2.  5dkg  dió-darálva    2dkg  cukor  és  barack lekvár
3.  5dkg  áfonya  és áfonya lekvár
4.  nesquik  és süthető csoki csepp


Elkészítés:

-Az élesztőt kevés cukros tejben felfuttattam.
-A liszteket átszitáltam, majd a többi hozzávalóval puha tésztát dagasztottam.
-Kelesztő tálban duplájára kelesztettem,  majd munkalapra fordítva átgyúrtam, 16 db gombócot formáltam a tésztából, 20 percet pihentettem.
-A gombócokat kicsit kilapítva megtöltöttem a fenti töltelékkel. 4-4-4-4 egyforma készült. Ahogy sikerült újra gombóccá formáltam.
-Zsiradékkal kikent  sütőtálba  sorakoztattam, még 20 percet kelesztettem, tojással lekentem.
-180°C-ra előmelegített sütőben kb 35 perc alatt megsült.
-Sütőtálból kivéve rácson kihűlt.

Sütéshez főzéshez eszközökben partnerem a  www.sutnifozni.hu konyhafelszerelési webshop



Nincsenek megjegyzések: