2022. 05. 01.

Kockás linzer

 Kockás szív linzer 

Egyszerű tészta változatos formába öltöztetve.

Hozzávalók

fehér tésztához

25dkg      liszt
13dkg   vaj
7dkg        cukor
1/2tk        kardamon
1/2 db     zöld citrom héja
1db          tojás
1/2db       zöld citrom leve


barna tésztához

23dkg      liszt
2dkg        kakaópor
13dkg   vaj
7dkg        cukor
1/2tk        kardamon
1/2 db      zöld citrom héja
1db          tojás
1/2db       zöld citrom leve





Elkészítés
  • Fehér tésztánál a lisztet elmorzsoltam  a vajjal, hozzáadtam a cukrot, fűszert, citrom reszelt héját.
  • Tojás és a citrom hozzáadásával tésztává formáztam
  • Barna tésztánál a lisztet elmorzsoltam  a vajjal, hozzáadtam a cukrot, kakaóport, fűszert, citrom reszelt héját.
  • Tojás és a citrom hozzáadásával tésztává formáztam.
  • Mindkettő tészta hűtőszekrényben 1  órát pihent.
  • Mindkettő tésztát külön külön kinyújtottam.
  • Tésztavágóval mindkettő tésztát 1 cm-es csíkokra vágtam külön külön  
  • Kosárfonással befűztem  a tésztacsíkokat egymás mellé 1 fehér és 1 barna tészta váltakozásával.
  • Majd kiszúróval szív formákat vágtam a tésztából.
  • Leeső  darabokat összeforgattam azokból is szív formát vágtam.
  • 180°C-ra előmelegített sütőben kb 10 perc alatt megsült.
  • Ezt a linzer most nem ragasztottam össze lekvárral önmagában is omlós

Tésztavágóval egyforma csíkok vághatók










                             Sütéshez eszközökben partnerem a Sütnifőzni Konyhafelszerelési webáruház


Nincsenek megjegyzések: