2016. 08. 31.

Sakk torta





Hozzávalók:

a tésztához
50dkg  tönkölybúza liszt világos
22dkg  vaj
25dkg  cukor
3db      tojás
10dkg  étcsokoládé
12g      sütőpor
3,7dl    tej

barack lekvár-töltelékhez


a tetejére
10dkg   étcsokoládé
1dl        habtejszín
2dkg     vaj
krokánt


Elkészítés:

-A csokoládét vízgőz fölött megolvasztottam.
-A puha vajat cukorral, tojással habosra kevertem.
-A sütőporos lisztet, tejjel felváltva a tojásos masszához adagoltam.
-A tésztát kétfelé vettem, egyikbe belekevertem az olvasztott csokoládét, majd  habzsákba töltöttem.

                                                eldobható habzsák a www.sutnifozni.hu webáruházból



                                                 sakk torta forma a www.sutnifozni.hu webáruházból

-Mindhárom sütőformát enyhén kikentem zsiradékkal.
-Egyikbe beleraktam a műanyag osztót, majd  a külső körbe 
 barna, középső körbe fehér, belső körbe barna tésztát nyomtam.
-Ez lett a torta alsó lapja.
-Az osztót kiemeltem, elmostam,  a következő  formába helyeztem, amibe szintén ezzel az variációval került a tészta.
-Ez lett a torta felső lapja.
Az osztót kiemeltem, elmostam, a következő formába helyeztem, a külső körbe sárga,  középső körbe barna, belső körbe  sárga  tésztát nyomtam.
-Ez lett a torta középső lapja.
-180°C-ra előmelegített sütőben  20 perc alatt megsült.
-Miután kihűlt, barack lekvárral megkentem a lapokat.
-Tetejére  csokoládé bevonat került, krokánttal megszórtam.


                                                          tortalapát és kés a www.sutnifozni.hu webáruházból





Sütéshez főzéshez tálaláshoz eszközökben partnerem a www.sutnifozni.hu konyhafelszerelési webshop

Nincsenek megjegyzések: