Eszközök Sütéshez Főzéshez

2015. 02. 25.

Rakott túrós palacsinta

Az elkészítése kicsit több időt vesz igénybe mint egy egyszerű palacsintáé de megéri a ráfordított időt.

Hozzávalók:

a tésztához
35dkg  liszt
3,5dl    tej
3,5dl    szódavíz
2db      tojás
1,5tk    só
1tk       cukor
3dkg    vaj

a töltelékhez
50dkg   túró
10dkg   cukor
1db       vaníliás cukor
2db       tojás
1db       citrom reszelt héja

az öntethez
2db      tojás
2,5dl    tej
5dkg    cukor

zsiradék a sütőforma kikenéséhez

Elkészítés:

Keverőtálban felhabosítottam a tojást, hozzáadtam a tej egy részét majd váltakozva hozzákevertem a  tészta hozzávalóit,  habverővel  csomómentes sűrű tésztát készítettem. Végén belekevertem a hideg vajat is darabos lett de sütés közben kiolvad.
30 percnyi pihentetés után kisütöttem a  palacsintát.

A töltelékhez  a tojás sárgájával elkevertem a cukrokat  majd az összetört túróhoz adtam. Belekevertem a reszelt citrom héjat és a tojás felvert habját. Az elkészült töltelékkel megtöltöttem a palacsintákat. Feltekertem ketté vágtam és tetőcserép szerűen vágott felével felfelé egy zsiradékkal megkent porcelán sütőtálba sorakoztattam.

Rálocsoltam  az alaposan összekevert  tojásos-tejes-cukros öntetet.

190°C-on kb 30-35 perc alatt átsütöttem.

Tálaláskor kerülhet rá porcukor vagy durvára őrölt dió.














Nincsenek megjegyzések: